Zdrowa dieta, czyli jaka? Zasady, które warto zapamiętać

Opublikowano dnia przez

O konieczności stosowania zdrowej i zbilansowanej diety wciąż opowiadają lekarze i dietetycy. Chcąc cieszyć się dobrą kondycją, szczupłą sylwetką i dobrym samopoczuciem, lepiej nie ignorować ich głosu. W czasach, kiedy tempo życia jest szybkie, może być to jednak dość trudne. Ale nie jest niewykonalne. Sprawdź, które rady warto wziąć sobie do serca.

Zdrowe żywienie, to różnorodność

Samodzielne komponowanie zdrowych i odżywczych posiłków wymaga czasu i zaangażowania. Zasady, które należy zapamiętać pragnąc wcielić do swojej codzienności zdrowe żywienie, to: regularność i różnorodność. Oznacza to, że każdego dnia należy spożywać posiłki w równych odstępach czasu, najlepiej co ok. 2,5 godziny. Każdy z nich powinien być inny oraz zapewniać odpowiednią ilość białka, tłuszczu i węglowodanów oraz witamin i mikroelementów. Mówiąc jeszcze prościej: nie należy codziennie jeść tego samego. To, że np. marchewka jest zdrowa, nie jest jednoznaczne z tym, że można jeść ją kilka razy dziennie, pomijając inne warzywa. Zdrowa i zbilansowana dieta musi uwzględniać też zapotrzebowanie kaloryczne, które u każdego wygląda nieco inaczej.

Dieta odchudzająca bez głodówek

Zdrowa dieta odchudzająca jest pełna warzyw, chudego mięsa oraz węglowodanów złożonych. Nie ma tu miejsca na głodówki ani wykluczanie całych grup produktów (chyba że posiadasz nietolerancje pokarmowe). Odchudzanie wiąże się oczywiście z deficytem kalorycznym, ale organizm potrzebuje też dobrej jakości paliwa dla prawidłowego funkcjonowania. Co, jeśli nie chcesz schudnąć, a wręcz przeciwnie? Zdrowa dieta na przytycie wcale nie oznacza jedzenia słodyczy i fast foodów. To mogłoby się skończyć naprawdę źle… Przytycie wymaga dobrze dobranego jadłospisu – inaczej efekty nie będą zadowalające, pogorszy się samopoczucie oraz Twój wygląd. Wiedzą o tym dobrze osoby trenujące siłowo – zdrowa dieta na masę mięśniową, czyli Dieta pudełkowa Performance The Kitchen, musi być tak samo dobrze opracowana, jak ta odchudzająca.

Istotne składniki i sposób gotowania

Zdrowa dieta – co jeść, to chyba najczęstsze pytania jakie można usłyszeć z ust osób, które chcą zacząć świadomie się odżywać. Nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi, wszystko bowiem zależy od stanu zdrowia, stylu życia oraz preferencji. Innymi prawami będzie rządziła się choćby zdrowa dieta w ciąży, gdzie wymagana jest nieco większa kaloryczność oraz nie można spożywać np. podrobów, surowych ryb i mięsa. I podobnie – zdrowa dieta wegetariańska, która wyklucza mięso całkowicie. W każdym przypadku, na pewno należy jeść co najmniej 5 porcji owoców i warzyw dziennie. Co ważne, przeważać powinny warzywa. Istotny jest też sposób przygotowania potraw – powitaj jedzenie gotowane na parze. Nie przepadasz za nimi, bo jest zupełnie bez smaku? Sprawdź zatem metodę sous vide, która pozwala na zachowanie niezwykłego aromatu ryb, mięsa czy warzyw. Jest stosowana w najlepszych restauracjach i bardzo luksusowa.

Samodzielne gotowanie czy catering?

Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe rady, łatwo dojść do wniosku, że samodzielne wdrożenie w ich życie jest czasochłonne i problematyczne. Całe szczęście, nie musi takie wcale być. Wystarczy zdecydować się na catering dietetyczny. Tutaj otrzymujesz zbilansowane oraz różnorodne, a przy tym pyszne posiłki, które są idealnie dobrane pod kątem Twoich upodobań oraz stylu życia. Zdrowa dieta dla mężczyzny, odchudzająca, wegetariańska, na masę i wiele innych. Posiłki są dostarczane prosto pod Twoje drzwi, a Twój jedyny wysiłek polega na tym, żeby zjeść je o ustalonych porach. Zdrowa dieta i catering, to najlepsze połączenie. Warto się o tym przekonać i zmienić swoje życie.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
O autorze